דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אהבה, זה משמין? 

מאת    [ 20/07/2014 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 2630 פעמים ]

אתם מכירים את זה על בשרכם, או חווים את זה דרך חברים טובים שמצאו שותפים לחיים, עברו לגור ביחד, ואף נישאו או יצרו סוג של ברית זוגיות מחויבת ויצאו מחיי הרווקות. לעיתים התלונות הם שלכם כלפי בן או בת הזוג אשר העלו במשקל לאחר הנישואים, ולעיתים אתם רואים את זה אצל החברים או החברות שלכם. עליה מתונה אבל רציפה במשקל לאורך זמן במקביל לחיוך המאושר המרוח על פניהם בכל פעם שאתם נפגשים איתם ועם בן או בת הזוג שלהם.

ובכן, מסתבר כי הדעה הרווחת כי בני זוג שהקשר ביניהם ממוסדר, נוטים להעלות במשקלם באחוזים יותר מאשר פנויים פנויות אשר עדין נמצאים ב"שוק" ומחפשים קשר זוגי, נכונה!

מחקר חדש שערך פרופ' אורי גניזי מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו שכותרו "מדוע נישואים גורמים להשמנה? תמריצים ותחזוקת מראה", מצליח לאושש את ההנחה הפופולאריות הרווחת, זוגיות, היא אכן דבר משמין! החוקרים אשר לקחו חלק במחקר הגיעו למסקנה כי ככל שהמערכת הזוגית בין בני זוג מחייבת ובטוחה יותר, התמריץ לשמור על ההופעה החיצונית בשביל להיות אטרקטיבי נמוך יותר.

הנבדקים במחקר כ 7000 במספר, נבדקו לאורך למעלה מעשור והממצאים הראו כי הנשואים שבהם העלו בממוצע כ 1.67 ק"ג במשך שנה, לאחר ביסוס מערכת היחסים הזוגית, בעוד שאלו שנותרו רווקים, או שהיו בתוך מערכת יחסים שלא נחשבה כמחייבת לגמרי, העלו כ 710 גרם בלבד. נתוני המחקר לא מצאו שונות בהתנהגות בין נשים לגברים באופן הזה. מסתבר ששני המינים כאשר הם מרגישים "מוגנים" בתוך מערכת יחסים מחייבת נוטים להזניח את עצמם.

חשוב לזכור כי לא רק הזוגיות עצמה ותחושת הביטחון שהיא מספקת גורמים לעליה במשקל. גם שינויים בהרגלי הרווקות ובזמן הפנוי שקטן בעקבות הקמת משפחה והסטה של אנרגיות ומשאבים לטובת טיפול בילדים למשל, מקטינים את הזמן הפנוי שהיינו מקדישים לעצמנו בהקשר זה.

לא רק זוגיות משמינה לפי עורכי המחקר, גם כסף, מסתבר כי גם בתוך מערכת יחסים בה אחד הצדדים מרוויח יותר, הוא נוטה להשמין יותר מכיוון שהוא בונה לעצמו רמת אטרקטיביות חדשה המבוססת על שוויו מתוך ההכנסה הגבוהה שלו והיותו מוביל בהקשר זה בין בני הזוג. גינזי מוסיף ואומר כי ""מצאנו שבן או בת הזוג שמרוויחים יותר נוטים לעלות במשקל. הם מרגישים בטוחים ואטרקטיביים יותר. לעומתם, השותפים לקשר מרגישים בשל כך בטוחים פחות, וזה נותן להם תמריץ לרדת במשקל".

אבל זוגיות היא לא רק מקום שבו אפשר להשמין בנחת, חיבור בין בני זוג יכול להיות גם על רקע תחומי עניין משותפים ואחד מהם יכול להיות שמירה על משקל תקין ועל תזונה נכונה ואורח חיים בריא כמו טיולים וספורט. ברגע שבני הזוג מגיעים מתוך הכרה ערכית בחשיבות הדברים הללו לחיים ככלל, הם מוצאים פעמים רבות את הזוגיות כמקום נוח להמשיך ולתרגל את שגרת החיים הזו ביחד עם בן הזוג.

אין לראות במערכת יחסים זוגית גזר דין שלילי לגבי שמירה על משקל תקין, להפך, ניתן להיעזר בבני הזוג ולהפוך אותם, גם אם הם אינם כאלו במהותם, לפרטנרים אמיתיים לשמירה על אורח חיים בריא ושמירה על משקל תקין. כשם שזוגיות טובה היא מנוף לצמיחה בתחומים רבים בחיים האישים, הן באופן הכלכלי, עזרה ותמיכה בבניית קריירה, וכלה באופן הרגשי של תמיכה ותחושת שייכות, כך ניתן לרתום אותה לטובת ירידה במשקל.

בקשו מן הזוג שלכם להיות מעורבים בכך, למדו אותו או למדו ממנו ועיזרו אחד לשני להמשיך ולהיראות טוב, אחרי הכול, אנחנו מבקשים להמשיך ולהיות אטרקטיבים בתוך ליבנו גם בתוך מערכת יחסים מונוגמית האחד כלפי השני, וגם כלפי החברה. התחושה כי בן הזוג שלנו אטרקטיבי עבורנו, רק גוברת כאשר כתוצאה מפידבקים חיובים חברתיים ואת אלו, משיגים בקלות יחסית רבה יותר כאשר אנחנו נראים טוב יותר.

 

קבעו עם בן הזוג שלכם להליכה בערב, לא לארוחה עתירת קלוריות במסעדה. זו יכולה להיות תחילת הדרך החדשה של סיפור האהבה שלכם והיא תהיה מספקת הרבה יותר מאשר ארוחת ערב נוספת אל מול הטלוויזיה. באחריות...

ד"ר אסנת רזיאל, רופאה כירורגית מומחית בניתוחי הרזיה, מנהלת מלבי - מרכז רפואי לטיפול בהשמנת יתר, קבוצת אסיא מדיקל, אסותא תל אביב. אתר מלבי מרכז מידע מקצועי ומהימן אודות כל האמצעים לטיפול בבעיות השמנת יתר: הרזיה, דיאטה, ספורט, פסיכולוגיה וניתוחי קיצור קיבה. כתובת: בית חולים אסותא רמת החייל, הברזל 20, תל אביב. טל: 03-7645444 http://www.hashmana.co.il drraziel@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב